Subject: FW: Kes hakkab uue seduse järgi väljastama Relvaloa taotleja tervisetõendit?
From: "SM kantselei info" <[email-masked]>
To: "SM Info" <[email-masked]>
Date: Tue, 22 Apr 2025 11:21:50 +0300

_____

Saatja: Argo Lätt <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saadetud: neljapäev, 17. aprill 2025 16:52
Adressaat: Riita Proosa <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >;
[email-masked]
<mailto:[email-masked]>
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Karmen Joller - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Gerli Baida - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Gea
Otsa - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Koopia: Marju Aibast <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Leena Kalle - SOM
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Anneli Annist <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Tiina Vellet
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Risto
Kaljurand - RK <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >;
[email-masked]
<mailto:[email-masked]>
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Kes hakkab uue seduse järgi väljastama Relvaloa taotleja
tervisetõendit?

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Eesti on juba aastaid arendanud laiapõhjalist riigikaitset, mis peaks
valmistama ühiskonda ette ning vajadusel kaasama kogu ühiskonna ressursse
ja võimalikult suurt hulka kodanikke. Ajale jalgu jäänud Relvaseadus vajab
kiiremas korras muutmist. Oleme perearstidena osalenud ka ühel
Siseministeeriumi poolt korraldatud „Soetamisloa ja relvaloa taotleja
tervisekontroll“ kohtumisel 22.01.2025.

Loeme imestusega eilse 16.04.2025 Postimehe artiklit:
<https://www.postimees.ee/8231802/nouanne-riigikogule-asjatundjad-soovitav
ad-luua-taiesti-uue-relvaseaduse>
https://www.postimees.ee/8231802/nouanne-riigikogule-asjatundjad-soovitava
d-luua-taiesti-uue-relvaseaduse

"...Lisaks huvirühmade – Eesti Jahimeeste Selts, Eesti Laskurliit, Eesti
Relvaomanike Liit ja Eesti Turvaettevõtete Liit – esindajatele osalesid
sellel ka mitu riigikogu liiget, kaitseministeeriumi ja siseministeeriumi
esindajat, samuti meditsiinivaldkonna töötajad…”

Oleme häiritud, et perearstide esindajaid ei olnud kutsutud nii tähtsa
mitte ainult Relvaseadusega seotud arutelule, vaid laiahaardelisele
riigikaitsega seotud üritusele.

Tuletan meelde kust saab alguse senise seaduse raames relvaloa taotleja
tervisetõendi teekond - loomulikult perearstilt, kes kaasab vajadusel
eriarsti. Kas tänases tervishoiu situatsioonis on veel eriarsti vaja, see
on diskussioonimoment. Usun, et psühhiaatrite ressurssi saab ka paremini
kasutada.

Siinkohal väljavõte täna kehtivast Relvaseadusest (
<https://www.riigiteataja.ee/akt/RelvS>
https://www.riigiteataja.ee/akt/RelvS).

Hetkel on seaduses nii:

§ 351.   Soetamisloa ja relvaloa taotleja tervisekontroll

  (1) Soetamisloa ja relvaloa taotleja peab läbima tervisekontrolli, mille
eesmärk on teha kindlaks tal käesoleva seaduse § 36 lõike 1 punktides 1–3
nimetatud tervisehäirete puudumine.

  (11) Tervisekontrolli peab läbima kõige varem kolm kuud enne soetamisloa
taotlemist või enne relvaloa taotlemist juhul, kui eelnevalt ei tule
soetamisluba taotleda.

[ <https://www.riigiteataja.ee/akt/104032015005> RT I, 04.03.2015, 5 -
jõust. 01.04.2015]

  (2) Tervisekontrolli korraldab ja tervisetõendi väljastab perearst,
kaasates eriarste.

  (21) Tervisetõend kehtib kuni viis aastat.

[ <https://www.riigiteataja.ee/akt/104032015005> RT I, 04.03.2015, 5 -
jõust. 01.04.2015]

  (3) Tervisekontroll tehakse soetamisloa ja relvaloa taotleja kulul.

  (4) Soetamisloa ja relvaloa taotleja tervisekontrolli korra, loa andmist
välistavate tervisehäirete loetelu ning tervisetõendi sisu ja vormi nõuded
kehtestab <https://www.riigiteataja.ee/akt/dyn=112122024003&id=12845352>
Vabariigi Valitsus määrusega.

[ <https://www.riigiteataja.ee/akt/104032015005> RT I, 04.03.2015, 5 -
jõust. 01.04.2015]

:::

(6) Relvakandmisloa kehtivusaeg on kuni viis aastat, kuid mitte pikem kui
isikule väljastatud relvaloa või tervisetõendi kehtivusaeg.

Kas uues relvaseaduses likvideeritakse vajadus taotleda tervisetõendit
läbi perearsti?

Missugused meditsiini puudutavad osad üldse jäävad uue seadusse sisse?

Palume tulevikus neid tähtsaid asju mitte arutada perearstide selja taga!

Ootame huviga uue seaduse loojate vastuseid ning edaspidist kaasamist.

Lugupidamisega,

dr. Argo Lätt

EPS juhatuse liige

5036625